KDU.breadcrumbs.homeAktuálně Aktuality 2015 Vládnoucí krajská koalice neumí řídit školství!
Zpět

Vládnoucí krajská koalice neumí řídit školství!

Přidáno 20. 4. 2015
Ilustrační foto
tisková zpráva

Hradec Králové – zastupitelé za Koalici pro Královéhradecký kraj dlouhodobě kritizují na jednáních zastupitelstva radní Táňu Šormovou (KSČM), která nezvládá řídit krajské školství. 

„Opakovaně jsme paní radní vyzývali, aby předložila k širší diskuzi koncepci středního školství. Výsledkem bylo předložení materiálu, který nakonec neschválila ani Rada kraje,"  komentuje situaci předseda klubu krajských zastupitelů za Koalici pro Královéhradecký kraj Jiří Veselý. Již na březnovém jednání Výboru pro výchovu, vzdělávání a zaměstnanost kritizovali zástupci lidovců snahu uplatnit počet žáků ve škole jako jediné kritérium při takzvané optimalizaci sítě krajských středních škol. „Zcela nám chyběla alespoň snaha o posouzení kvality výuky na jednotlivých školách stejně jako snaha o vydefinování oborů, které by si zasloužily od kraje významnější podporu.“  Neexistence analýzy a dlouhodobé koncepce se promítla i do návrhu možná pohodlného, ale jistě ne dobrého řešení, kterým mělo být sloučení škol v regionech do větších celků. Výsledkem by dle Veselého nebyl vznik „kočkopsů“, ale spíše „žabopsů“. „Jak jinak nazvat zvažované sloučení víceletého gymnázia s hotelovou školou s učebními obory kuchař - číšník nebo škol ekonomické a zdravotní,“  vysvětluje.  

"Znepokojivé je, že místo snah o konsenzuální hledání  řešení  současná radní pro školství obhajuje svůj dosavadní postup a vinu svaluje na komunální politiky a také ředitele škol, které si přitom kraj sám vybral,"  hodnotí  dále Jiří Veselý.

Dnes opoziční Koalice pro Královéhradecký kraj už nyní připravuje program pro krajské volby a oblast školství považuje za jednu z hlavních priorit. Kraj musí jasně definovat, jaké školy bude podporovat a komunální politici se znalostí regionu mu mají být partnery a ne protivníky, jak je tomu dosud. Za podstatný parametr, ke kterému je třeba při tvorbě sítě přihlížet, je schopnost škol vychovat žáky, kteří se dokáží uplatnit na trhu práce.